Priset konverteras till din lokala valuta baserat på den aktuella växelkursen.
Apollo 32 TT DL Deluxe (SALE PENDING)
FÖRSÄLJNING PÅGÅR
Apollo 32 designades och konstruerades av Klaus Baess, som byggde det första skrovet i Kalvehaven 1971 - här i ett mycket välskött exempel på den så kallade TT DL Deluxe-modellen från 1984, där DL (Double List) innebär cirka 10 cm extra takhöjd i hytterna. Apollo 32 är en robust, säker och manövrerbar halvplanande motorbåt som kombinerar praktisk funktionalitet med en bekväm interiör.
"Nena" har två Volvo Penta TAMD 40 A / AQ 40 A-motorer med fast Nivo-propelleraxel och svart jack på båda axlarna med ventilering och bronspropeller. Enligt tidigare försäljningsdokument finns det indikationer på att antingen en eller båda motorerna har återställts 1993. Båda dieselpumparna har restaurerats 2022
FÖRSÄLJNING PÅGÅR
Apollo 32 designades och konstruerades av Klaus Baess, som byggde det första skrovet i Kalvehaven 1971 - här i ett mycket välskött exempel på den så kallade TT DL Deluxe-modellen från 1984, där DL (Double List) innebär cirka 10 cm extra takhöjd i hytterna. Apollo 32 är en robust, säker och manövrerbar halvplanande motorbåt som kombinerar praktisk funktionalitet med en bekväm interiör.
"Nena" har två Volvo Penta TAMD 40 A / AQ 40 A-motorer med fast Nivo-propelleraxel och svart jack på båda axlarna med ventilering och bronspropeller. Enligt tidigare försäljningsdokument finns det indikationer på att antingen en eller båda motorerna har återställts 1993. Båda dieselpumparna har restaurerats 2022 så att motorerna kan köras på GTL-diesel. Motorutrymmet är också säkrat med en automatisk brandsläckare.
Inredningen ombord är praktisk och bekväm med en stor ljus cockpit med god sikt, en akterhytt där toaletten har tagits bort för att skapa extra garderobsutrymme och en hytt i fören med integrerat skafferi och separat toalett med dusch. Hytterna har ca 10 cm extra höjd jämfört med standardmodellen, vilket i kombination med de stora fönstren ger en ljus, luftig och rymlig känsla. Pantryet har gott om skåputrymme och är utrustat med alla nödvändiga bekvämligheter, inklusive porslin, kylskåp, ugn och dubbel gasspis.
Navigationsutrustningen består av två Simrad NSS7-sjökortsplottrar inklusive sjökort samt 3G-radar och AIS-funktion. Sleipner SE80/185T akter- och bogpropeller kan manövreras antingen från sittbrunnen eller från en annan plats på båten via fjärrkontroll, vilket ger extra flexibilitet vid hamnmanövrer. Det hydrauliska styrsystemet är anslutet till Simrads kartplotter, vilket gör det möjligt att planera en rutt och sedan låta autopiloten segla den.
Övrig utrustning omfattar ett bog- och akterankare, en sökare som manövreras från sittbrunnen, en Webasto air top 3500 dieselfyr, Vetus varmvattenberedare, Centaur-laddare och en separat batteribank för propellrarna. Båtens elektriska och hydrauliska system och rörledningar har kontinuerligt uppdaterats och utförts med omsorg.
Dessutom ingår fendrar, rep, olika säkerhetsutrustning, inklusive en livflotte för 6 personer (behöver service) och nya fysiska kartor (100 och 103).
Vänligen kontakta mig för ytterligare information.
FÖRSÄLJNING PÅGÅR
Apollo 32 designades och konstruerades av Klaus Baess, som byggde det första skrovet i Kalvehaven 1971 - här i ett mycket välskött exempel på den så kallade TT DL Deluxe-modellen från 1984, där DL (Double List) innebär cirka 10 cm extra takhöjd i hytterna. Apollo 32 är en robust, säker och manövrerbar halvplanande motorbåt som kombinerar praktisk funktionalitet med en bekväm interiör.
"Nena" har två Volvo Penta TAMD 40 A / AQ 40 A-motorer med fast Nivo-propelleraxel och svart jack på båda axlarna med ventilering och bronspropeller. Enligt tidigare försäljningsdokument finns det indikationer på att antingen en eller båda motorerna har återställts 1993. Båda dieselpumparna har restaurerats 2022