• Bavaria 34 YB Ahlers #1
  • Bavaria 34 YB Ahlers #3
  • Bavaria 34 YB Ahlers #76
  • Bavaria 34 YB Ahlers #74
  • Bavaria 34 YB Ahlers #75
Bavaria 34 YB Ahlers
FacebookLinkedIn
  • Märke
  • Bavaria
  • Modell
  • 34 Cruiser
  • År
  • 1988
  • Motor
  • Volvo Penta D1 20 2009
  • Bränsle
  • Diesel
  • Längd
  • 10,34 m (33,9 ft)
  • Bredd
  • 3,48 m (11,4 ft)
  • Djup
  • 1,35 m (4,4 ft)
  • Vikt
  • 4,5 ton
  • Skrov
  • Glasfiber
  • Plats
  • DE
EUR 45 000
SEK 497 200*
*
Priset konverteras till din lokala valuta baserat på den aktuella växelkursen.

Bavaria

Bavaria 34 - tidlös och ung

Bavaria 34 - tekniskt och optiskt som ny

Denna Bavaria 34 (byggd 1988) är inte en båt som bär sin ålder - på många områden överträffar den de förväntningar som man vanligtvis har på yachter från 80-talet. Hon har varit i familjens händer i årtionden och har kontinuerligt moderniserats, underhållits och optimerats. Hon kombinerar klassisk konstruktion och rymlig komfort med moderna uppgraderingar som annars bara finns på mycket yngre yachter.

Vad gör detta fartyg speciellt

Rigg & segel:
Många Bavaria 34 från den här tiden har en standardrigg, mindre storsegel och konservativ genua. Inte så med den här modellen: med en komplett Selden-rigg från 2016, större storsegel och 105% genua har du be
Bavaria 34 - tekniskt och optiskt som ny

Denna Bavaria 34 (byggd 1988) är inte en båt som bär sin ålder - på många områden överträffar den de förväntningar som man vanligtvis har på yachter från 80-talet. Hon har varit i familjens händer i årtionden och har kontinuerligt moderniserats, underhållits och optimerats. Hon kombinerar klassisk konstruktion och rymlig komfort med moderna uppgraderingar som annars bara finns på mycket yngre yachter.

Vad gör detta fartyg speciellt

Rigg & segel:
Många Bavaria 34 från den här tiden har en standardrigg, mindre storsegel och konservativ genua. Inte så med den här modellen: med en komplett Selden-rigg från 2016, större storsegel och 105% genua har du betydligt bättre seglingsprestanda jämfört med äldre båtar.

Ny köl & stabilitet:
Den nya kölen från X-Yachts med ett djupgående på ca 1,95 m ger mer stabilitet och en bättre kurs, även till havs och i aktervågor - det är här många originalversioner släpar efter.

Motor & utrustning:
Medan andra båtar i samma ålder kämpar med äldre motorer och tidskrävande eftermonteringar, är denna Volvo Penta-motor redan modern, ekonomisk och lågbelastad. Den fällbara propellern bidrar till effektivitet och smidig gång.

Komfort & interiör:
En jämförbar båt visar ofta tecken på användning, sliten klädsel eller föråldrade beslag. Här förnyades klädseln och skummet först 2019, sprayhood och kakställ är moderna, inredningen är väl underhållen, all utrustning är funktionell - som kylskåp, panna, kök och ugn - och det hela är mycket bekvämt med 6 bäddar.

Elektronik och navigering:
Många äldre Bavaria 34 är utrustade med grundläggande instrument; här, å andra sidan, finns det en modern plotter, uppdaterad logg / djup / vindmätning, VHF-radio och bra navigationsutrustning - mindre behov av eftermontering, färre bekymmer för den nya ägaren.

Slutsats:
Fartyget är redo att segla och bekvämt utrustat - inget behov av att komma ikapp när det gäller prestanda eller säkerhet. Den som förväntar sig en Bavaria 34 som vanligtvis erbjuds kommer att bli förvånad över hur tidlös och ung den här båten är - med värdehöjande uppgraderingar och noggrant underhåll.

Fakta om båten:

Historik
* Familjeägd sedan 1988
* Kontinuerligt underhållen och omfattande moderniserad flera gånger
* Övergripande skick: tekniskt och visuellt betydligt bättre än typiskt byggnadsår

Rigg & segel

* 2016:** Helt ny Selden-rigg (mast och stående rigg)
* Förstorat storsegel → mer kraft
* Genua 105 %, UK Sails, touring laminat
* Äldre genua finns också tillgänglig
* Lazyjack-system (2020)
* Gennaker-enhet (Selden)
* Spinnakerstång

Köl & undervattensskrov
* Ny köl från X-Yachts (Danmark)→ ca 1,95 m djupgående
* Inbyggd för bättre stabilitet och seglingsprestanda 2007 laminerad

Motor & framdrivning
* Volvo Penta D1-20, 2009
* Mycket få motortimmar
* Fällbar propeller
* Manuell länspump

Däck & rigg hårdvara
* 6 självsvängande Andersen-vinschar
* Harken rullande genoa, Harken-block på däck, huvudark avböjt i cockpit
* Sprayhood (2020)
* Tårta shack (2020)

Interiör & komfort
* Ny klädsel & skum (2019)
* Teakdäck från båtsnickaren Glücksburg
* 6 bäddar
* Kök: gasspis med ugn (2-brännare), kylskåp
* Panna (cirka 4 år gammal)
* Cockpit dusch
* Toalett (hålltank tillgänglig, men för närvarande frånkopplad)

Navigation & elektronik
* Tacktick anemometer trådlös
* Tacktick logg & djupmätare (moderniserad) trådlös
* VHF-radio Dantronik gammal
* Raymarine RC 435 plotter
* Radio

Särskilda styrkor jämfört med typiska Bavaria 34 (1988)
* Ny Selden-rigg (2016) + större segel → betydligt bättre seglingsprestanda
* Djup köl från X-Yachts (1,95 m) → Mer stabil och snabbare
* Motor modernare och låg körsträcka → inga bekymmer som med originalmotorer
* Komfortuppgraderingar (klädsel, sprayhood, kakställ, panna, inredning)
→ ser ut som en yngre båt
* Moderniserad navigering och elektronisk utrustning → Omedelbart redo att segla
Bavaria 34 - tekniskt och optiskt som ny

Denna Bavaria 34 (byggd 1988) är inte en båt som bär sin ålder - på många områden överträffar den de förväntningar som man vanligtvis har på yachter från 80-talet. Hon har varit i familjens händer i årtionden och har kontinuerligt moderniserats, underhållits och optimerats. Hon kombinerar klassisk konstruktion och rymlig komfort med moderna uppgraderingar som annars bara finns på mycket yngre yachter.

Vad gör detta fartyg speciellt

Rigg & segel:
Många Bavaria 34 från den här tiden har en standardrigg, mindre storsegel och konservativ genua. Inte så med den här modellen: med en komplett Selden-rigg från 2016, större storsegel och 105% genua har du be

Förteckning över utrustning

Motor
HP20
Motorår2009
SötvattenkylningJa
Propelleraxel3 Blatt Faltpropeller neu
Segel och rigg
StorsegelJa
StorsegelMain UK Sail Cruiser Laminat 2016
FörtöjningsprovJa
FörtöjningsprovGenua 105% UK sails Cruiser laminat 2016
RigtypePartial Selden neu 2016 höher
Kod 0Nej
SpinnakerNej
GennakkerNej
BomkåpaJa
Lazy JackJa
RullningJa
SpinnakerstångJa
Navigering
KartplotterJa
KartplotterRaymarine RC 435
LoggJa
DjupmätareJa
FiskesökareNej
VHF-radioJa
VHF-radioDantronic
RadarNej
AutopilotJa
AutopilotSimrad Navigo
LanternorJa
AnemometerJa
Inombords
SpisJa
KylareJa
ToalettJa
Septisk tankJa
DuschJa
Sängar6
Max höjd kabin (cm)190
TVNej
StereoJa
UppvärmningNej
septiktanknicht angeschlossen
DäckstömningJa
Satellit-TV-antennNej
TvättmaskinNej
DiskmaskinNej
Cockpit
RorkultNej
RattJa
SprayhoodJa
kapellJa
Dynor i sittbrunnenJa
Vinsch6 Andersen selftailing
Däck
Däck i teakJa
Teak i sittbrunnenJa
Stanchion och safetylinerJa
BadbryggeNej
BadstegeJa
WindbreakersNej
Utrustning
FendrarJa
FörtöjningslinorJa
Jolle / gummibåtNej
Vinter vaggaNej
VintertäckningJa
LivbojNej
BrandsläckareJa
Diverse
Strömförsörjning 230VJa
Batterier3 normal
TryckvattensystemJa
VarmvattenbehållareJa
LänspumpJa
Elektrisk AnkarspelNej
VattentankJa
CE-godkändJa
Epirpnein
WatermakerNej

Beskrivning och utrustningslista tillhandahålls av ägaren och YachtBroker ansvarar inte för eventuella fel eller felaktigheter.

Se även ...

YachtBroker är Skandinaviens största kedja av professionella båtmäklare och hjälper varje år hundratals nöjda kunder att köpa och sälja båtar.