Priset konverteras till din lokala valuta baserat på den aktuella växelkursen.
Beneteau Blue II - E-Torque electrical engines from 2013
Segelkatamaranen Beneteau Blue II designades av Philippe Briand och tillverkades av Beneteau i kanske bara 25-30 enheter. Denna modell, som tillverkades 1987, har genomgått omfattande renovering och uppdatering sedan den nuvarande ägaren köpte fartyget 2011. Fartyget är nu i både kosmetiskt och tekniskt utmärkt skick och är 100% redo för lansering.
Beneteau Blue II är en pålitlig och rymlig katamaran som erbjuder utmärkta seglingsegenskaper och komfort för både korta och långa resor. Designen resulterar i ett välbalanserat fartyg, vilket gör det till ett populärt val bland seglingsentusiaster som letar efter en mångsidig och hanterbar flerskrovsbåt. Beneteau Blue II är också lämplig för kustsegling på grund av sitt grunda dju
Segelkatamaranen Beneteau Blue II designades av Philippe Briand och tillverkades av Beneteau i kanske bara 25-30 enheter. Denna modell, som tillverkades 1987, har genomgått omfattande renovering och uppdatering sedan den nuvarande ägaren köpte fartyget 2011. Fartyget är nu i både kosmetiskt och tekniskt utmärkt skick och är 100% redo för lansering.
Beneteau Blue II är en pålitlig och rymlig katamaran som erbjuder utmärkta seglingsegenskaper och komfort för både korta och långa resor. Designen resulterar i ett välbalanserat fartyg, vilket gör det till ett populärt val bland seglingsentusiaster som letar efter en mångsidig och hanterbar flerskrovsbåt. Beneteau Blue II är också lämplig för kustsegling på grund av sitt grunda djupgående, vilket gör det möjligt att navigera i grunda vatten som monohulls kan undvika.
Sammantaget har "Vi to" en rymlig och ljus layout med gott om lagringsutrymme. Mittskepp är en mycket ljus och bekväm salong tack vare det stora glaspartiet och skjutdörren till sittbrunnen och fönsterpartiet framåt. Det finns en dubbelkabin och skafferi på styrbordssidan och en dubbelkabin och separat toalett på babordssidan. Cockpiten erbjuder gott om sittplatser vid cockpitbordet samt bekväm vinschdrift och allmän fartygsmanövrering med ratt och kartplotter och ekolod på både styrbords- och babordssidan.
"Vi to" är ett extremt vackert och uppdaterat exempel på ett mångsidigt flerskrovfartyg med utmärkta seglingsegenskaper och en imponerande utrustningsnivå, inklusive elmotorerna 2013 med batterier från 2021.
Ta en titt på utrustningslistan och sammanfattningen nedan och kontakta mig för ytterligare information.
Allmänt:
- Kontinuerligt renoverad och uppdaterad sedan 2012, inklusive osmosbehandling och ersättning med E-Torque elmotorer 2013.
- Styrläge på båda sidor med motorstyrning på styrbordssidan.
- Otroligt lätt att manövrera på grund av de två motorerna med stort avstånd mellan dem.
- Utmärkta seglingsegenskaper, delvis på grund av den låga vikten.
- Ungefär samma fart i knop som vindhastigheten i meter per sekund (t.ex. 6 nm = 6 knop, 10 nm = 10 knop).
- Seglar upp till 15 knop och kan hålla 11 knop över långa sträckor (t.ex. ägarens resa från Samsø till Rørvig).
Utrustning:
- Garmin 722 plotters på båda sidor, anslutna med Ethernet.
- Raymarine autopilot med fjärrkontroll.
- VHF- och AIS-mottagare.
- Eberspächer oljepanna för uppvärmning.
- Fusion musiksystem.
- 20 kg. Rocna huvudankare i fronten och nytt Fortress FX-16 aluminiumankare för aktern.
- Relativt ny Aquaquick Rib hängande på "hyllan" under/bakom sittbrunnen.
- Dusch på badplattformen (kallt vatten).
- Cockpittält och överdrag för madrasser/kuddar (2023).
Segel:
- Genua (ca 2012).
- Kod 0 (2022).
- Spars (äldre men används väldigt lite).
- Storsegel (äldre - men OK).
Motor och el:
- Två 10 kW elmotorer från E-Torque vardera med 10 kW litium 48V batterier från 2021.
- Räckvidd ca. 40 nautiska mil.
- Gori 2-bladig hopfällbar propeller.
- 720 W solceller som laddar ett av de två 10 kW 48V-batterierna.
- Kombinerad laddare/inverter för ett av 48V-batterierna, som konverterar till 220V och distribuerar ström till det andra 48V-batteriet och via separata laddare till två 100 Ah förbrukningsbatterier.
- Det är också möjligt att ladda batterierna via 220V landström.
Layout:
- Pantry i styrbordsskrov med kylbox.
- Stor salong med bra utsikt över för och akter.
- Stor cockpit med Flexiteak-golv, väl skyddad och med fina kuddar.
- Nytt sittbrunnstält som förvandlar sittbrunnen till en extra sittgrupp vid dåligt väder.
- Stor trampolin, populärt tillhåll för stora och små, perfekt för leksaker som kiteutrustning och SUP-brädor.
- Två stora förrum, varav det ena har en oljeeldad värmare (20-liters tank).
- Under golvet i vestibulerna finns en 180 liters vattentank i plast i varje skrov.
- En förkammare kan användas som en extra bädd för barn.
Segelkatamaranen Beneteau Blue II designades av Philippe Briand och tillverkades av Beneteau i kanske bara 25-30 enheter. Denna modell, som tillverkades 1987, har genomgått omfattande renovering och uppdatering sedan den nuvarande ägaren köpte fartyget 2011. Fartyget är nu i både kosmetiskt och tekniskt utmärkt skick och är 100% redo för lansering.
Beneteau Blue II är en pålitlig och rymlig katamaran som erbjuder utmärkta seglingsegenskaper och komfort för både korta och långa resor. Designen resulterar i ett välbalanserat fartyg, vilket gör det till ett populärt val bland seglingsentusiaster som letar efter en mångsidig och hanterbar flerskrovsbåt. Beneteau Blue II är också lämplig för kustsegling på grund av sitt grunda dju