• Westerly Conway 35 #60
  • Westerly Conway 35 #3
  • Westerly Conway 35 #1
  • Westerly Conway 35 #58
  • Westerly Conway 35 #59
Westerly Conway 35
FacebookLinkedIn
  • Märke
  • Westerly
  • Modell
  • Conway 35
  • År
  • 1979
  • Motor
  • Mercedes-Benz OM636-900-003
  • Bränsle
  • Diesel
  • Längd
  • 10,9 m (35,8 ft)
  • Bredd
  • 3,4 m (11,2 ft)
  • Djup
  • 1,83 m (6 ft)
  • Vikt
  • 7,3 ton
  • Skrov
  • Glasfiber
  • Plats
  • Lagos, PT
EUR 48 000
SEK 522 400*
*
Priset konverteras till din lokala valuta baserat på den aktuella växelkursen.

Extensively Updated for Cruising and Live aboard

Uppdaterad 2020-2024 med allt från stående rigg till elektronik och inredning/interiör. 100% redo kasta loss och segla iväg.
Westerly W35 (36), en sällsynt variant av den Laurent Giles-designade Conway, Westerlys flaggskepp på sin tid. Westerly Conway var stora nyheter när den lanserades 1974. Strax därefter kom systerfartygen Galway och Medway och utökade modellprogrammet. År 1978 började Westerly producera ett begränsat antal W35, endast 3 skrov producerades enligt uppgift och alla byggdes med uppgraderade material och utrustning. W35 använder samma beprövade 36-fots Conway-skrov, men designades speciellt för ett par som hade som mål att långfärdssegla. Unika funktioner som ett stort antall förvaringsskåp, en "djup" aktercockp
Uppdaterad 2020-2024 med allt från stående rigg till elektronik och inredning/interiör. 100% redo kasta loss och segla iväg.
Westerly W35 (36), en sällsynt variant av den Laurent Giles-designade Conway, Westerlys flaggskepp på sin tid. Westerly Conway var stora nyheter när den lanserades 1974. Strax därefter kom systerfartygen Galway och Medway och utökade modellprogrammet. År 1978 började Westerly producera ett begränsat antal W35, endast 3 skrov producerades enligt uppgift och alla byggdes med uppgraderade material och utrustning. W35 använder samma beprövade 36-fots Conway-skrov, men designades speciellt för ett par som hade som mål att långfärdssegla. Unika funktioner som ett stort antall förvaringsskåp, en "djup" aktercockpit, en större salong och naturligtvis de bra seglingsegenskaperna gjorde W35 till ett självklart val för långfärdsseglare. Det är lätt att se varför Westerly Conway var en så populär cruisingbåt på 70- och 80-talet och fortfarande är det, på grund av dess fantastiska byggkvalitet och beprövade prestanda och stabilitet.
"SY Tonic", en 36-fots båt med aktercockpit, finköl och rattstyrning samt masthead Bermudan sloop rigg, är redo att bo ombord och viktigast av allt är att den är 100% redo att segla iväg.
Komplett ombyggnad och uppgraderingar gjordes primärt 2020-21 av den nuvarande ägaren (inklusive modernisering för att göra det bekvämt att bo ombord) och massor av senare uppgraderingar fram till nu. Båten har seglats 6 000 NM från Storbritannien och är nu i Lagos, Portugal och har under åren varit ägarens deltidsboende ombord sedan 2021.
Denna relativt lilla båt är den perfekta, säkra och kvalitetsdesignade cruiser, mycket bekväm även i grov sjö. För ett par som vill åka på långfärdssegling/långtidssegling, bo ombord eller till bara ha henne för mer kustnära segling är hon ett utmärkt val i kvalitet, komfort och inte minst en storlek som gör att kostnaden för marinor ligger på en lägre nivå än bara några meter större båtar. Hon har alla extrafunktioner du kan önska dig, till exempel stor targabåge i rostfritt med 430 W solpaneler, vindgenerator etc. Även stort 20 kg Rocna-ankare med 70 meter 8 mm ankarkedja. Nya instrument överallt, inklusive ny digital radar, AIS, alla lampor med LED-lampor, stående rigg (köpt 2017 / installerad 2020) och mycket mer.
Det här är den typ av båt som helt enkelt är byggd för att hålla, med kvalitetsdetaljer och långvariga lösningar. Westerly är välkänd i Storbritannien och norra Europa och jämförs ofta med båtar som Hallberg-Rassy, Moody och Malö från de år då varven byggde yachter med skrovtjocklek och byggkvalitet för att hålla. Gott om förvaringsutrymme både i sittbrunnen och inne i båten.
Den djupa sittbrunnen ger en trygg och säker känsla till sjöss. Det känns extra tryggt när man är ute till sjöss, rör sig eller trimmar. Den stora targabågen i aktern, som bär solpanelerna och vindgeneratorn, är också en extra säkerhetsfunktion när man rör sig på akterdäcket, liksom den är användbar för linor, fiskespön, fendrar eller något annat.
Två sittplatser i mantågshörnen akter kommer att vara din favoritplats när du seglar i stabilt väder och njuter av vågorna och havslivet till fullo. Något som du vanligtvis bara ser på större båtar.
Denna 1979 Westerly W35 har bevisat sig i alla typer av sjö och väder, från de kallare norra breddgraderna i Storbritannien, längs Europas Atlantkust, Biscayabukten och delar av Medelhavet. SY TONIC är nu i den väl skyddade Marina de Lagos på den soliga Algarvekusten i Portugal och väntar på sin nya ägare. Hon är 100% redo att segla iväg med de många uppdateringarna och regelbundet underhåll. Kajplatsen i Marina de Lagos betalas fram till juni 2025.
På S / Y TONIC hittar du en lång lista med förbättringar och uppdateringar eftersom hon gjordes redo för Blue Water Cruising av sin nuvarande ägare. .... Kolla bara på specifikationen och den fantastiska listan över uppdateringar och ombyggnad av interiören de senaste åren. I sittbrunnen är allt optimalt placerat så att båten kan seglas ensam eller av två personer. De höga ryggstöden i cockpiten ger komfort och bekvämlighet, och under den stora sprayhood är du väl skyddad från elementen.

När du går ner för trappan till salongen möts du av en ljus och uppdaterad interiör och ny vägg och takbeklädning med helt nya grå/vita kvalitetstextilier. Golvet är i klassisk teak med gott om förvaringsutrymme under. Ståhöjd ca 1,90 meter

På babordssidan finns navigationsområdet med allt som behövs för instrument, kommunikation och navigering samt panel för elinstallationer och strömbrytare. Alla elinstallationer har förnyats och dragits om och är väl dokumenterade och lättillgängliga.
På babordssidan, bakom navigationsområdet, finns ett stort akterområde med enorm förvaring och plats för de flesta elektroniska installationer (en omdesignad enkelhytt / säng). Gott om utrymme för förvaring, segel, covers, dykutrustning etc. eller kanske en extra kyl eller frys. Idag förvaras även en mobil (220v) luftkonditioneringsenhet här.

På styrbordssidan finns pentryt med diskho, 2-brännarspis och separat grillplatta och ugn samt ett stort kylskåp/box i köksbänken. Gott om plats för all köksutrustning, mat etc. (extra stort kylskåp vid navigationsbordet)

Framför köket och navigationsområdet hittar du salongen med en enorm ombyggd soffa / dubbelsäng på babordssidan och en lång soffa som kan omvandlas till en bred enkelsäng om det behövs på styrbordssidan. Mellan sofforna finns ett stort flyttbart bord med fällbara sidor där minst 4-6 personer bekvämt kan sitta runt bordet, och om det finns fler än 2 personer ombord kan salongen användas som sovplats för ytterligare 3 personer. Allt i salongen är ombyggt av nuvarande ägare och många smarta och praktiska lösningar med skåp för förvaring istället för hyllor. Förutom all ny inredning har ägaren även isolerat båten, både för att säkerställa ett bra inomhusklimat men också för att undvika fukt. Bordet i salongen kan flyttas till sittbrunnen, när man vill njuta sin middag under öppen himmel.

En dubbelhytt (Owners Cabin) längst fram i båten med garderober och gott om förvaringsutrymme. Mellan den främre hytten och salongen finns den rymliga toaletten/badrummet/head med toalett och dusch.

Den nuvarande ägaren förberedde henne för Blue Water Cruising och såg till att alla delar av båten är av högsta kvalitet för långdistans / långvarig kryssning. Ägarna bodde deltid ombord men har nu andra arbets- och fritidsåtaganden, så dom har beslutat att låta SY TONIC gå vidare till nya ägare som fullt ut kan njuta av en färdig segelbåt och bo ombord på en perfekt storlek.

Hon är för närvarande registrerad i Storbritannien men före EU: s momskrav på båtar och de dagar då Storbritannien var en del av Europeiska unionen. Ägaren är en certifierad båtmätare och därför skicklig i vad som är och behövdes för att hålla båten i toppskick. Det här är en båt du måste se!

Utrustning och fakta:
Allmänt:
- Namn på båten: S/Y TONIC
- Byggår: 1979
- Byggare: Westerly Marine Construction Ltd.
- Konstruktör: Jack Laurent Giles
- HIN/Build No: SI78 / SOU801829 (Lloyds nummer)
- Skrov typ: Fin köl och med roder på skeg.
- Riggtyp: Masthead Sloop.
- LOA: 35,75 fot / 10,90 m.
- LWL: 30,42 fot / 9,27 m.
- S.A. (rapporterad): 502,00 ft² / 46,64 m².
- Bredd: 11,16 ft / 3,40 m.
- Masthöjd (fri höjd från bro): 14 m
- Deplacement: 7.314 kg / 16.125,00 lb.
- Ballast: 7.167,00 lb / 3.251 kg
- Max. djupgående: 1,83 m / 6,00 ft
- Konstruktion: Fiberarmerad polymer
- Layout med en främre masterhytt
- Ett badrum/toalett/dusch

Motor: Motor
- Motor: Mercedes-Benz OM636-900-003, 42HP Diesel (renoverad 2021)
- Motortimmar ca 2500 timmar (900 timmar efter renovering)
- Motorns serienummer: 41672
- Ny propelleraxel (2023) och nytt Cutlas-lager (2021)
- Ny Volvo Penta Stern Gland (2023)
- Ny 3-bladig propeller (2024)
- Repskärare
- Dieseltank 125 liter (akter) (Techtank / plast) (2023)

Navigation och elektronik
- Raymarine Element 9 S Plotter med radar/overlay och AIS (2021)
- Raymarine I50-serie logg- / hastighetsinstrument (2021)
- Raymarine I60 vindinstrument (2021)
- DST givare för hastighet/djup/temperatur (2021)
- Raymarine Quantum 18 "Raydome Q24W trådlös radar (2021)
- AIS700 klass B Tranceiver med integrerad splitter (2021)
- VHF NAVMAN VHF 7100
- Handhållen VHF Standard Horizon HX300
- Raymarine EV200 autopilot (2020)
- Kompass

Rigg och vinsch:
- Masthead Sloop One-spreader Däckstegad rigg
- Mast förstärkt och renoverad (2021)
- Plastimo genua furler
- Stående rigg (inköpt 2017) installerad 2020
- Nya kedjeplattor på däcksnivå (2021)
- Löpande rigg ersätts alla som en del av underhållet från 2021 till 2025
- Nytt internt avtagbart och justerbart kutterstag (2021)
- Vinschstång
- 2* Lewmar 43 och 2* Lewmar 30 + 3* Lewmar på masten

Segel / Canvas:
- Storsegel med 3 revpunkter - Osäker ålder men OK skick, troligen från runt 2017-18.
- Rullande genua 110% - (2021)
- Extra 130% genua - OK skick, äldre än 2021
- Cruising Chute (2021)
- Stormsegel (2021)
- Nyare duk hela tiden - lazybag / zipbag, sprayhood, Cockpit Shade segel (2021)

Batterier och laddning
- Landströmsanslutning Ström: 240V systempanel och omkopplare
- VICTRON EasyPlus 1600VA (3000W Peak Power) Inverter och laddare 70A, 4A trickle till startbatteri. (Litiumladdning förberedd) (2022)
- Galvanisk isolator
- Solpanel 2x215W på fören
- Victron 100/30 MPPT-styrenhet för solceller
- Victron ARGO FET-laddare med delad diod
- SilentWind Pro vindgenerator på bågen
- SilentWind MPPT-styrenhet för vindgenerator
- 2x 120Ah inhemska AGM-batterier (2024)
- Startbatteri för motor (2020)
- Alla LED-navigations- och däckljus inklusive alla ledningar (2021)
- Alla kablar med förtennade kablar av marin kvalitet, Bluesea Systems kopplingsutrustning och kopplingsskenor (2021)
- Alla LED-hyttlampor och flera USB/USBC-uttag (2021)

Vatten, värme och sanitet:
- Varmvattenberedare som värmer både via landström (via smart inverter AC) och motor
- Jabsco elektrisk toalett (2021-22) - reservpump ombord
- Toalettens slangar utbytta (2021-22)
- Hållfast tank (2021-22)
- Pump för färskvatten
- Nya kall- och varmvattenrör (2021)
- Reservfotpump för färskvatten i köket
- Trycksatta varm- och kallvattenkranar i kök och badrum
- Färskvattentank i rostfritt stål 190 liter - under sängen i förpik (2021)
- Automatisk länspump (2021)
- Manuell länspump i sittbrunnen (2021)
- Taylor 2-brännarspis med ugn och separat grillplatta
- MAGMA-grill för utomhusbruk
- Kylskåp 12v 65ltr med dörröppning och frysfack (2021)
- Kylskåp med toppöppning i pentry
- Eperspächer (diesel) värmare (installerad men bortkopplad).
- 2x oljefyllda 220v elektriska radiatorer
- Luftkonditionering 5000BTU AC-enhet (kan användas i marinor)
- 4xCalframo fläktar (2024)
- Vindscoop

Diverse utrustning
- Elektriskt Lewmar ankarspel i fören (2023)
- ROCNA 20 kg ankare (2023)
- Extra 33 lb CQR-ankare
- 75 meter 8 mm galvaniserad ankarkätting (2023)
- Stävbåge i rostfritt stål (Targa) (2020)
- Skrovbehandling 3 lager Micron 350 Antifouled (maj 2024)
- Skrovet kopparmålades 2001 - men har målats om senare.
- Kölskarv epoxibehandlad/förseglad och 3 lager bottenfärg maj 2024
- Renovering av däck - ny pulpit, nya säkerhetslinor, applicering av KiwiGrip på däck (2021)
- Livflotte SeaSafe 6-personers ISO9650.1 (maj 2021)
- AB8 Ultralight Rib Hyperlon - 2023 m 6 hk Yamaha utombordsmotor (ingår inte men kan förhandlas separat)
- Diverse säkerhetsutrustning, EPIRP, flera brandsläckare, livlinor, Bosan-stol, klättersele, reservdelar m.m.
- Hopfällbar cykel (förvaras enkelt under däck i sittbrunnen)
- Hängmatta (hängmatta)
Uppdaterad 2020-2024 med allt från stående rigg till elektronik och inredning/interiör. 100% redo kasta loss och segla iväg.
Westerly W35 (36), en sällsynt variant av den Laurent Giles-designade Conway, Westerlys flaggskepp på sin tid. Westerly Conway var stora nyheter när den lanserades 1974. Strax därefter kom systerfartygen Galway och Medway och utökade modellprogrammet. År 1978 började Westerly producera ett begränsat antal W35, endast 3 skrov producerades enligt uppgift och alla byggdes med uppgraderade material och utrustning. W35 använder samma beprövade 36-fots Conway-skrov, men designades speciellt för ett par som hade som mål att långfärdssegla. Unika funktioner som ett stort antall förvaringsskåp, en "djup" aktercockp

Förteckning över utrustning

Motor
HP42
Motortimmar2500
Motorår1979
Motornummer41672
SötvattenkylningJa
PropelleraxelAxis
Propeller3-blade fixed
TrimplanNej
BogpropellerNej
Motorer1
Bränslekapacitet125
Hastighet6,5
Segel och rigg
StorsegelJa
StorsegelBattened 3-reefs
FörtöjningsprovJa
FörtöjningsprovFurling Genoa 110% 2021
RigtypeMasthead Sloop One-spreader Deck stepped rig
Kod 0Nej
SpinnakerNej
GennakkerJa
BomkåpaJa
Lazy JackJa
ZippackJa
RullningJa
SpinnakerstångJa
Masthöjd14
Navigering
KartplotterJa
KartplotterRaymarine Element 9 S
LoggJa
DjupmätareJa
FiskesökareNej
VHF-radioJa
VHF-radioNAVMAN VHF 7100
RadarJa
KompassJa
AutopilotJa
AutopilotRaymarine EV200 (2020)
LanternorJa
GPSJa
AnemometerJa
AIS transmitterAIS700 Class B
AIS responderAIS700 Class B
Inombords
SpisJa
KylareJa
ToalettJa
Septisk tankJa
DuschJa
Sängar5
Max höjd kabin (cm)190
TVNej
StereoJa
Längd på sängen (cm)205
UppvärmningJa
septiktankYES (2022)
DäckstömningJa
Cockpit
RorkultNej
RattJa
SprayhoodJa
kapellJa
CockpitbordJa
Dynor i sittbrunnenJa
Vinsch• 2*Lewmar 43 and 2*Lewmar 30 + 3 * Lewmar on mast
Däck
Däck i teakNej
Teak i sittbrunnenNej
Stanchion och safetylinerJa
BadbryggeJa
BadstegeJa
Total längd10,90
Utrustning
FendrarJa
FörtöjningslinorJa
Vinter vaggaNej
VintertäckningNej
LivbojJa
BrandsläckareJa
AnkareRocna 20kg (2023) and CQR Spare
RäddningsbåtSeaSafe 6-person ISO9650.1 (May 2021)
Övrig utrustningEverything for Cruising
Diverse
Strömförsörjning 230VJa
BåtnamnTONIC
BatteriladdareJa
Batterier• 2x 120Ah Domestic AGM batteries (2024) + start battery
TryckvattensystemJa
VarmvattenbehållareJa
LänspumpJa
AnkarspelLewmar Electric (2023)
Elektrisk AnkarspelJa
VattentankJa
SkrovnummerS178
FartygsregisterUK SSR
Vattentank (i liter)190
EpirpYes
WatermakerNej

Beskrivning och utrustningslista tillhandahålls av ägaren och YachtBroker ansvarar inte för eventuella fel eller felaktigheter.

Se även ...

YachtBroker är Skandinaviens största kedja av professionella båtmäklare och hjälper varje år hundratals nöjda kunder att köpa och sälja båtar.