Priset konverteras till din lokala valuta baserat på den aktuella växelkursen.
Finnsailer 34 (SALE PENDING)
SALE PENDING
Här är möjligheten att förvärva en mycket väl underhållen Finnsailer 34, byggd 1979 på Oy Fiskars i Åbo med byggnummer 15. Denna robusta motorseglare designades av den berömda fartygsdesignern Hans Groop, som också är känd för att designa den legendariska H-båten. Finnsailer 34 är en pålitlig och bekväm turbåt som kombinerar hög seglingskomfort med utmärkta utrymmen.
Båten är idealisk för både långfärdskryssning och avkopplande weekendresor. Den djupa mittcockpiten, som kan täckas helt med kapellet, ger skydd i alla väder. Dessutom gör den kraftfulla bogpropellern och autopiloten båten lättmanövrerad, både på långa sträckor och i trånga hamnar. Den rymliga interiören, med bra sovplatser uppdelade i
SALE PENDING
Här är möjligheten att förvärva en mycket väl underhållen Finnsailer 34, byggd 1979 på Oy Fiskars i Åbo med byggnummer 15. Denna robusta motorseglare designades av den berömda fartygsdesignern Hans Groop, som också är känd för att designa den legendariska H-båten. Finnsailer 34 är en pålitlig och bekväm turbåt som kombinerar hög seglingskomfort med utmärkta utrymmen.
Båten är idealisk för både långfärdskryssning och avkopplande weekendresor. Den djupa mittcockpiten, som kan täckas helt med kapellet, ger skydd i alla väder. Dessutom gör den kraftfulla bogpropellern och autopiloten båten lättmanövrerad, både på långa sträckor och i trånga hamnar. Den rymliga interiören, med bra sovplatser uppdelade i för- och akterhytter och ett fullt utrustat pentry integrerat i salongen, garanterar komfort för hela besättningen.
Detta exempel har genomgått en omfattande renovering och kontinuerligt uppdaterats med modern utrustning. Här är en översikt:
Motor:
- Volvo Penta D2-40-motor, ny 2017, kört cirka 1600 timmar
- Fast axel med svart jack (ny 2020), vattensmord lager ersatt 2020
- Bullflex-koppling
- Flexofold 3-bladig hopfällbar propeller, ny 2017, med ropecutter
Skrov, köl och däck:
- Rund köl, glasfiber med ett enda laminat. Färg: Råvitt fribord och blå rand under fenderlist av hårdgummi, svart botten.
- Finköl i bly
- Teakdäck
- Akterplattform med stege
- Räcke med dubbel vajer
- Badplattform med stege akterut
- Botten strippades till gelcoat, behandlades med eproxy och belades med svart Jotun Supreme, självpolerande, svart bottenfärg på Humlebæk Boatyard 2021
Cockpit och styrning:
- Djup och skyddad självlänsande cockpit med bra sittstöd, handskfack, fast cockpitbord och 3 rymliga kistbänkar
- Rattkontroll (Edson) med läderratt och kompass
- Skotvinschar: 2 Lewmar 46 ST, 2-gear; 2 Andersen 16 ST
- Raymarine Smart Pilot elektriskt självstyrande system med fjärrkontroll och direkt styrning på roderstocken
- Kraftfull bogpropeller (Sleipner Side Power 55 S2i) servad 2024
- Fast vindruta med vindrutetorkare och sprayhood
- Cockpittält anslutet till sprayhood med dragkedja (från 2016, tvättat och alla sömmar förnyade 2024)
- Cockpitgolv: lucka med enkel åtkomst till motorrummet
Skyddsrum:
- Fribord isolerat från insidan
- Koj på babord sida i kabinen
- 2 separata bäddar i akterkabinen
- Förkabin med dubbelkoj
- Nya kuddar i hytten 2016
- Navigationsbord med sjökortsmagasin, hyllor, instrument och säkerhetsbräda samt sjökortsbelysning
- Belysningen har lågenergilampor (LED/rör)
- Toalettrum med handfat och duschmöjligheter
- Toalett med elmanövrering: Jabsco med elektrisk drift (ny pump 2023)
- Dieselvärmare: Eberspächer D3LC, som drar diesel från huvudtanken med värmeuttag i akterhytt, hytt, förhytt och toalett
- Värmeväxlare som utnyttjar hett kylvatten från motorn för uppvärmning av hytten
Pentry:
- Pantry med förvaringsutrymme i lådor, skåp och andra fack
- ENO gasspis med ugn och 2 brännare samt lättviktsgasflaska Alla gasslangar och reduktionsventil förnyas 2024
- Diskho med varmt och kallt tryckvatten och fotpump för saltvatten
- 50 liters välisolerad, inbyggd kylbox med Isotherm SP-kylsystem (Danfoss-kompressor med vattenkylning via avlopp från pantrydiskbänk)
- Varmvattentank (15 liter), uppvärmd med el eller motorns kylvatten, ny 2019
Mast och rigg:
- Seldén mast och bom, sloopriggad
- Fall för rorkult i spektra
- Alla vantskruvar är Hasselfors i förkromad brons/stål
- 2 Furlex 200 rullfocksystem
- Seldén fast kick med gasdämpning
- Fallvinschar på mast (2 Andersen 16ST, 1 Barlow)
- Hasselfors backstagssträckare
- Motorlanternor, lopolight tri-colour segelbåtslanterna med ankarljus i masttoppen
- VHF-antenn i masttoppen
- 2 undervanten, 2 övervanten, akterstag, akterstag och en uppsättning fendrar
- Flagglinor under varje rullhorn
- Lazy-jacks på storseglet
- Echomax radarreflektor i masten
- Maststeg (utfällbara)
Segel:
- Rullgenua 33 m2, crosscut, Elvstrøm Sails 2018
- Kryssfock 14 m2, Elvstrøm Sails, med egen rulle på inre förstaget
- Storsegel 24 m2, radialskuren laminatduk med genomgående läkt och 3 linor, Elvstrøm Sails
- Presenning för bom
- Spinnakerstag
Elektricitet, elektronik och navigering:
- 4 AGM konsumentbatterier 100 Ah vardera, 2015
- 1 AGM startbatteri 75 Ah, 2015
- 1 AGM-batteri för bogpropeller/ankarvinsch, nytt 2024
- 2 septor duo batteriseparatorer
- CTEK M300 nätansluten batteriladdare
- Phillipi STV 100 BCM1 batterimonitor
- Landströmscentral med HFI-relä, två eluttag och EU-kontakt
- Landströmskabel 25 meter, tre ledare och EU-kontakt
- 100 watts solpaneler på aktermasten med tillhörande regulator
- INVATEC inverter, 230 volt, max 300 watt, ren sinusvåg
- Raymarine Axiom 9MFD kartplotter med Navionics 45xg kartor (Skandinavien, Syd & Tyskland) monterad i sittbrunnen
- Raymarine Quantum radar QR4C monterad på radarmast akterut
- Icom AIS-transponder med antennsplitter (2015)
- Cobra VHF (2021) monterad vid sjökortsbordet (ska kodas om med nytt MMSI-nummer)
- Raymarine ST60 ekolod/logg
- NASA Clipper Navtex
- FM/AM-radio med CD-spelare och 2 högtalare
Ankarutrustning:
- 16 kg Delta-ankare på rulle i akterplattformen
- 50 m kalibrerad, 8 mm galvaniserad ankarkätting
- Kättingbrunn i fören, 1000 watt Maxwell ankarspel med trådlös fjärrkontroll
- 10 kg Seagrib som akterankare med 6 meter 8 mm kätting
- Kättingskopa, upphängning för akterankare och Ankarolina
Tankar:
- Dieseltank 200 liter, rostfritt stål, rengjord 2015, tankmätare
- Vattentank 150 liter, midskepps under däck, med tankmätare
- Toalettank i rostfritt stål 80 liter under fördäck, nya slag 2023, elektrisk tömning till havet eller till miljöstation via hylsa i däck, bränslemätare
Säkerhetsutrustning:
- 4-personers SEASAFE livflotte i container monterad på däck, ny 2024
- 1 CO2-släckare monterad vid pantry, 1 pulversläckare i kistbänk
- Handdriven länspump i cockpit
- Elektrisk länspump med nivågivare
- Självuppblåsande livboj och självuppblåsande Danbuoy
- Badstege på akterplattformen
Anmärkningar och ytterligare information:
- Båten är skuldfri
- Rostjärn ombyggt och förstärkt 2016
- Frontlucka ersatt och glas i kabinluckan förnyad
- Roder ombyggt (djupare och ändrad profil) och roderlager utbytta
- Båten har fått grundstötning och reparerats på Humlebæks båtvarv. I samband med detta har kölen tagits bort och kölbultarna inspekterats och befunnits vara i ordning
- Olika förtöjningar, extra rep, fendrar, vinschhandtag etc. ingår.
- Nästan alla relevanta instruktionsböcker och annan dokumentation ingår, inklusive en kopia av den ursprungliga varvsmanualen för båten
- Namnet "WICHWAM" är inte till salu och kommer att tas bort före överlämnandet
Om fartyget säljs på land och före lanseringen på våren kan det levereras lanserat, riggat och förberett i Holbæk Marina, eventuellt i samarbete med den nya ägaren.
SALE PENDING
Här är möjligheten att förvärva en mycket väl underhållen Finnsailer 34, byggd 1979 på Oy Fiskars i Åbo med byggnummer 15. Denna robusta motorseglare designades av den berömda fartygsdesignern Hans Groop, som också är känd för att designa den legendariska H-båten. Finnsailer 34 är en pålitlig och bekväm turbåt som kombinerar hög seglingskomfort med utmärkta utrymmen.
Båten är idealisk för både långfärdskryssning och avkopplande weekendresor. Den djupa mittcockpiten, som kan täckas helt med kapellet, ger skydd i alla väder. Dessutom gör den kraftfulla bogpropellern och autopiloten båten lättmanövrerad, både på långa sträckor och i trånga hamnar. Den rymliga interiören, med bra sovplatser uppdelade i