Då och då får vi gåshud och våta ögon av ren glädje när vi ser ett vackert fartyg. Så var fallet när vi såg båten för första gången. Man behöver inte leta länge för att hitta en så vacker och välbyggd båt som denna. Detta är kanske världens vackraste Molich X-meter.
Båten är den senast byggda X-metern. Skrovet och däcket är gjutna i Stubbekøbing. Teakdäcket och en del av träarbetet gjordes på Hundested Baadeværft (det gamla Molich-varvet). Båten är byggd med flera förstärkningar såsom extra stringers - flera längsgående skott / hyllor som är glaserade. Kolfiberskenor läggs också till. Under däck, bakom trimmen, är allt målat med tvåkomponents Poly Best så ingen rå glasfiber. Kölen (blyet) är den nya modellen som 4 båtar segla
Då och då får vi gåshud och våta ögon av ren glädje när vi ser ett vackert fartyg. Så var fallet när vi såg båten för första gången. Man behöver inte leta länge för att hitta en så vacker och välbyggd båt som denna. Detta är kanske världens vackraste Molich X-meter.
Båten är den senast byggda X-metern. Skrovet och däcket är gjutna i Stubbekøbing. Teakdäcket och en del av träarbetet gjordes på Hundested Baadeværft (det gamla Molich-varvet). Båten är byggd med flera förstärkningar såsom extra stringers - flera längsgående skott / hyllor som är glaserade. Kolfiberskenor läggs också till. Under däck, bakom trimmen, är allt målat med tvåkomponents Poly Best så ingen rå glasfiber. Kölen (blyet) är den nya modellen som 4 båtar seglar med (det kan finnas fler.)
Du kan tydligt se det kvalitetshantverk som gick in i konstruktionen av denna båt. Inga kompromisser har gjorts när det gäller val av komponenter och material, här kan vi nämna i överflöd; Andersen vinschar - Seldén block - Ronstan varvvagnar - Volvo Penta motor - Raymarine navigationspaket - Tystor laddare - Eberspacher oljebrännare - Seldén rigg (är något högre än standard. Det finns flera båtar som seglar med denna typ, men den här har en kite-rigg så att genuan kan ledas till toppen).
Båten är i perfekt skick, har aldrig kappseglat och är redo att ta över. Har alltid förvarats inomhus i en hall för vintern. Om du är biten av en galen älskare och vill ha en vacker segelbåt, måste du absolut se den här båten.
Du kan läsa testet av denna båt i Bådmagasinet eller så kan vi skicka det till dig.
Detta är definitivt en båt att se, så ring för mer information eller en visning.
Då och då får vi gåshud och våta ögon av ren glädje när vi ser ett vackert fartyg. Så var fallet när vi såg båten för första gången. Man behöver inte leta länge för att hitta en så vacker och välbyggd båt som denna. Detta är kanske världens vackraste Molich X-meter.
Båten är den senast byggda X-metern. Skrovet och däcket är gjutna i Stubbekøbing. Teakdäcket och en del av träarbetet gjordes på Hundested Baadeværft (det gamla Molich-varvet). Båten är byggd med flera förstärkningar såsom extra stringers - flera längsgående skott / hyllor som är glaserade. Kolfiberskenor läggs också till. Under däck, bakom trimmen, är allt målat med tvåkomponents Poly Best så ingen rå glasfiber. Kölen (blyet) är den nya modellen som 4 båtar segla